Pierīgas partnerība: AIF atbalsts palīdzējis restartēt biedrības komunikāciju un attīstīt saimniecisko darbību
Projekts: 3 soļi biedrības "Pierīgas partnerība" darbības kvalitātes pilnveidošanā un izaugsmē
Biedrības "Pierīgas partnerība" kapacitātes projekta mērķis bija stiprināt organizāciju, veicinot tās stratēģisko attīstību un paaugstinot cilvēkresursu kapacitāti biedrības turpmākai izaugsmei. Kādu ietekmi projekts ir atstājis uz organizāciju un kādas ir īstenotāju galvenās atziņas?
Kapacitātes stiprināšanas projekta laikā tika izstrādāta biedrības stratēģija, kas tika balstīta uz līdzšinējā darba izvērtējumu un biedrības reputācijas mērījumu, īstenotas padomes un biedru mācības un saliedēšanas pasākumi, attīstīts saimnieciskās darbības pakalpojumu grozs un veikta zīmola atjaunošana un komunikācijas plāna izstrāde.
Biedrības zīmola un komunikācijas “restarts” efektīvākai auditorijas sasniegšanai
Pirms 12 gadiem radītais biedrības zīmols bija novecojis, proti, tas pilnībā neatspoguļoja organizācijas misiju, vērtības un esošo tēlu, turklāt pēdējo gadu laikā bija būtiski mainījusies arī biedrības mērķauditorija, tās vajadzības un pieeja lietām (piemēram, arvien nozīmīgāka bija kļuvusi Instagram komunikācija). Komunikācija dažādām informācijas platformām tika veidota atsevišķi - tā galvenokārt balstījās uz informēšanu par ikdienas aktivitātēm un netika mērķtiecīgi virzīta konkrētu mērķa grupu sasniegšanai un uzrunāšanai, kas savukārt neļāva pietiekami nostiprināt organizācijas pozīcijas kā viedokļa līderim par Pierīgas teritorijas attīstības jomu.
Lai risinātu identificētos izaicinājumus, projekta ietvaros tika izstrādāta jaunā zīmola stratēģija un vienots dizains, tika veikta mājaslapas pielāgošana atbilstoši jaunajam zīmolam un izstrādāts stratēģisks komunikācijas plāns. Piesaistot IT jomas speciālistus, tika veikts arī mājaslapas tehniskais un satura audits, tostarp SEO atslēgvārdu izpēte, kura rezultātā tika saņemtas vērtīgas rekomendācijas mājaslapas satura pielāgošanai, lai tā būtu labāk atrodama dažādās meklētājprogrammās.
Organizācijas pārstāvji atzīst, ka jaunās komunikācijas pamatā ir spēcīgs pozicionējums un efektīvs vēstījums par biedrības darbību, ietekmi un sniegtajām iespējām, kā arī par biedrības lomu Pierīgas teritorijas attīstībā. Komunikācijas plāns palīdz daudz mērķtiecīgāk komunicēt ar sekotājiem un lasītājiem, ir devis skaidru redzējumu par komunikācijas mērķi un komunikācija vairs nav haotiska. Komunikācijas aktivitātes ļāvušas palielināt arī sociālo tīklo sekotāju un ziņu lapas saņēmēju skaitu.
Atskatoties uz pārmaiņu procesu komunikācijā, biedrības valdes locekle Jolanta Ivanova atzīst, ka "reizēm ir grūti izkāpt ārā no tik ērtajām ikdienas čībām un tās nomainīt uz augstpapēžu kurpēm, bet, lai sasniegtu virsotnes, ir jāspēj mobilizēties un izkāpt no ierastās komforta zonas un darboties citādāk. Jo reizēm ir svarīgi iet tālāk, sekot līdzi tendencēm un nepalikt uz vietas. Tas ir īstais ceļš uz attīstību!"
Saimnieciskās darbības “pakalpojumu grozs” lielākai finanšu neatkarībai
Lai nodrošinātu lielāku neatkarību no projektu finansējuma, AIF projekta laikā organizācija izstrādāja saimnieciskās darbības “pakalpojumu grozu”, ar ko var iepazīties mājaslapas sadaļā un bukletā, kas tiek regulāri izplatīts gan organizācijas rīkotajos pasākumos, gan ir pieejams Mārupes novada Tūrisma pakalpojumu un amatu mājā.
Biedrības administratīvā vadītāja Maija Bebre norāda, ka “līdz ar saimnieciskās darbības pakalpojumu groza izveidi biedrība ir cēlusi augstāk latiņu arī sev kā organizācijai. Biedrības piedāvātos pakalpojumus ir novērtējuši sadarbības partneri, citas organizācijas un vietējie iedzīvotāji, novērtējot, ka biedrība dalās ar savām zināšanām un prasmēm, veicinot gan savu attīstību, gan ekonomiku kopumā. Savukārt pašas biedrības iekšienē tas motivē turpināt apgūt jaunas zināšanas, lai varētu sniegt kvalitatīvus un mūsdienīgus pakalpojumus arī turpmāk”.
Stratēģija mērķtiecīgākai darbībai un datos balstītu lēmumu pieņemšanai
"Ikdienas darbu kļūst arvien vairāk, un darba dunā var viegli pazaudēt virzienu, uz kurieni mēs ejam. Stratēģijas izstrādes laikā bija iespēja apstāties un izvērtēt iepriekš paveikto un padomāt par lielo mērķu izvirzīšanu. Ir darbi, ko turpināsim darīt, bet kopīgi esam atraduši arī jaunus virzienus. Un tagad svarīgākais ir izvirzītos mērķus īstenot!" – tā par stratēģijas izstrādes procesu sajūtās dalās biedrības valdes locekle Alīna Lukjanceva.
Lai nodrošinātu iespējami lielāku ieinteresēto pušu iesaisti, stratēģijas izstrādes gaitā tika organizētas fokusa grupas ar katru no mērķu grupām – biedriem, padomi, uzņēmējiem un jauniešiem, kā arī tika veikta iepriekšējās stratēģijas izvērtēšana un reputācijas mērījums. Nozīmīgi, ka biedrības jaunajā stratēģijā ir iekļauta arī rezultātu izvērtēšanas (M&E) pieeja jeb sistemātiska darbības novērtēšana, kas ļauj izdarīt secinājumus par panākto ietekmi un pieņemt datos balstītus lēmumus par tālāko organizācijas darba virzību.