Nebaidīties darīt – ar vērienu un kopā ar profesionāļiem
Projekts: Vecāku mājas atpazīstamības un finansiālās kapacitātes stiprināšana
Gada sākumā noslēdzies Bērnu slimnīcas fonda “Vecāku māja” īstenotais Aktīvo iedzīvotāju fonda (AIF) kapacitātes projekts organizācijas atpazīstamības un finanšu neatkarības veicināšanai. Projekta ietvaros īstenoto aktivitāšu rezultātā piesaistīti ziedojumi 129 670 eiro apmērā un gūta vērtīga pieredze plašu līdzekļu piesaistes aktivitāšu organizēšanā.
Kā tas viss sākās?
Bērnu slimnīcas fonda “Vecāku māja” kopš 2011. gada sniedz atbalstu Bērnu slimnīcas pacientu ģimenēm – gan pateicoties dažādu projektu finansējumam, gan pašu spēkiem piesaistītiem ziedojumiem – tomēr pastāvīgā atkarība no projektu finansējuma un nepārtrauktā nepieciešamība meklēt ziedojumu piesaistes iespējas apgrūtināja darbības plānošanu ilgtermiņā un mazināja kapacitāti, ko varētu izmantot sniegto pakalpojumu paplašināšanai un kvalitātes paaugstināšanai.
Šī izaicinājuma risināšanai Vecāku māja identificēja vairākas kapacitātes stiprināšanas vajadzības – tostarp, veicināt organizācijas atpazīstamību plašākā sabiedrībā, tai skaitā, starp potenciālajiem atbalstītājiem, un iegūt pieredzi lielāka mēroga ziedojumu kampaņu īstenošanā, un to risināšanai saņēma atbalstu AIF kapacitātes projektu konkursā. Projekta mērķis bija veicināt Vecāku mājas atpazīstamību sabiedrībā, lai nodrošinātu ilgtermiņa finansējuma piesaisti organizācijas darbības nodrošināšanai, un tā ietvaros tika:
(1) izstrādāta jauna Vecāku mājas vizuālā identitāte un jauna mājaslapa - https://vecakumaja.lv/;
(2) sagatavota un realizēta oriģināla un plaša ziedojumu piesaistes kampaņa “Tuvums ziedē” - kampaņas materiāli tika izvietoti sociālajos medijos, Latvijas Televīzijas kanālos un pilsētvidē, piemēram, transporta pieturās, reklāmu stabos un LED ekrānos, kā arī ziedojumu kastīšu formātā dažādās ģimenēm draudzīgās vietās un veikalos;
(3) izveidota un aptuveni 100 uzņēmumiem izsūtīta prezentācija par Vecāku māju, aicinot atbalstīt tās darbu.
Galvenais ieguvums: spēcīga vizuālā identitāte un lielāka atpazīstamība
Projekta īstenotāji atzīst, ka AIF kapacitātes projekta ieguldījums Vecāku mājas stiprināšanā ir nesis daudzkārtīgus augļus un projekta rezultātus var iedalīt divās kategorijās. Kā galvenais īstermiņa pienesums noteikti ir īstenotā ziedojumu kampaņa un tajā saziedotie līdzekļi – proti, ieguldot 20 000 eiro projekta finansējuma kampaņas un mājaslapas izveidē un individuāli uzrunājot uzņēmumus, izdevās piesaistīt ziedojumus 129 670 eiro apmērā, kas ļaus nodrošināt Vecāku mājas darbību nākamos 18 mēnešus.
Savukārt ilgtermiņa ieguvums nešaubīgi ir jaunā vizuālā identitāte, kas vēl vairākas desmitgades palīdzēt stiprināt Vecāku mājas tēlu un atvieglos komunikācijas veidošanu, kā arī atpazīstamība, kas iegūta plašās ziedojumu piesaistes kampaņas laikā. Tāpat svarīgs rezultāts ir jaunā, funkcionāli uzlabotā mājaslapa ar ērtu ziedošanas funkciju un informācijas izkārtojumu atbilstoši dažādām mērķa grupām, piemēram, vecākiem, brīvprātīgajiem un atbalstītājiem, kas ilgtermiņā palīdzēs nodrošināt veiksmīgu komunikāciju ar plašāku sabiedrību, stiprinās Vecāku mājas tēlu, palīdzēs turpināt ziedojumu piesaisti, kā arī informēs sabiedrību par organizācijas darbību un iespēju iesaistīties kā brīvprātīgajam.
Sadarbība ar reklāmas nozares profesionāļiem: neordināri risinājumi un efektīvs rezultāts
Īstenotāji atzīst, ka projekts deva iespēju sadarboties ar reklāmas nozares labākajiem profesionāļiem, kas nekad nebūtu iespējams bez šī projekta finansējuma, un ļāva piedzīvot profesionālu sociālās reklāmas kampaņas tapšanas un īstenošanas procesu, kurā iegūtās zināšanas, prasmes un izstrādātos materiālus noteikti varēs izmantot arī nākotnē, plānojot līdzīgas līdzekļu piesaistes aktivitātes, piemēram, organizējot ziedojumu kampaņas atkārtojumu Māmiņdienā.
Īpaši interesants bijis jaunā logo izstrādes process, kurā iesaistījušies gan organizācijas darbinieki, gan brīvprātīgie. Citām organizācijām, kas izstrādā jauno logo, projekta īstenotāji iesaka izvēlēties tādu sadarbības partneri, kuram gribas uzticēties un kura līdzšinējie darbi patīk un pārliecina. Tāpat svarīgi uzaicināt dizaineri ciemos, lai personīgi iepazītos un iepazīstinātu ar organizācijas darbu, kā arī stāstīt stāstus, piemērus un nianses, kas cilvēkam no malas pēc iespējas labāk palīdzētu sajust organizācijas identitāti, kodolu un garu. Un visbeidzot organizācija atzīst, ka ļoti svarīgi ir - netraucēt dizainera darbu, bet paļauties! Vecāku mājas kapelāns Linards Rozentāls, raksturojot jauno logo, saka, ka tajā ietverta virpuļojošā un nepārredzamā dzīves realitāte, ar kuru palīdz tikt galā Vecāku māja, un tajā uzsvars ir uz vecākiem, kas atrodas šajos līkločos un dzīves "amerikāņu kalniņos".
Projekta vadītāja Liene Indrāne arī citiem projektu īstenotājiem iesaka meklēt iespējas sadarboties ar labākajiem savas jomas profesionāļiem, atzīstot, ka tā nebūs lētākā izvēle, taču visticamāk nesīs lielāko pienesumu ilgtermiņā, jo tieši jomas ekspertu iesaiste var palīdzēt ieraudzīt jaunus un iespējams pat neordinārus risinājumus organizācijas izaicinājumiem. Vienlaikus tikpat svarīgi ir meklēt sadarbības partnerus, kuri sociāli nozīmīgu pārmaiņu vārdā ir ieinteresēti palīdzēt bez atlīdzības, kā tas veiksmīgi izdevās arī šajā projektā, piemēram, izveidojot veiksmīgu sadarbību ar vides reklāmas izvietotājiem.
Kampaņas centrālais video:
Kampaņas norise pilsētvidē: